Oct 1, 2008

Ian's my dad's favorite person in the whole world奕凱是阿公的最愛

My dad is a very serious person.

Since I'm young, all my friends were scare of my dad because he looked mean. Dad didn't smile or laugh much.

Don't mention after he found out he got cancer. The day we came home, Daddy had a smile that hasn't shown on his face for years. Everyday he smiles when he sees Ian, when he plays with Ian. Ian brings such joy into his life now.

I'm glad that I brought Ian home. So my parents have a chance to be with their favorite grandson-the other grandson.


我老爸一直是個嚴肅的人,因為他的臉很兇,所以,我小的時候其實很怕他!後來才漸漸了解,他是個面惡心善的人。更正確的來說,他是隻紙老虎,老是咆哮的很大聲,可是心卻軟的可以,也從來不會打人。

自從爸爸生病後,他臉上的笑容就更少了。自從我和奕凱回來後,爸爸才又重現他久違的笑容,尤其是看到奕凱時還有看著奕凱玩,和奕凱說話時更是笑容不斷,所以現在奕凱是阿公的最愛囉!希望奕凱也能幫助阿公心情瑜悅,病情也能有所改善。

4 comments:

ericah1219 said...

對阿~~小時候見到你爸 我都怕怕
但是後來發現
因為你爸根本是個好人
每次都對我們很好
常常帶我們去吃好料
對我們的要求都不會拒絕
ㄎㄎㄎ~~~~
我爸反而嚴肅多了^__^

希望姨丈身體越來越穩定!!!

tseng517 said...

對阿,他就是臉長的凶惡一點而已。謝謝小海!

lucy2243 said...

其實我看過曾爸笑的樣子~
他笑起來還滿瀟灑的喔~
原來奕凱是那特效藥呢~
我最近也失眠耶~
哈哈哈~
我也要特效藥啦~

lucy2243 said...

其實我看過曾爸笑的樣子~
他笑起來還很瀟灑呢~
原來奕凱是特效藥呢!
我最近也失眠~
我也要特效藥啦~